Populaire cultuur en moderne media
Religie heeft altijd uitdrukking gevonden in alledaagse vormen van cultuur, vroeger vaak volkscultuur of folklore genoemd. Dat konden vormen van vermaak en ontspanning zijn, zoals verhalen, zang en dans, of vormen van volksdevotie, vaak gepaard met materiële uitingen (volkskunst). De moderne media (radio, televisie, film, internet) hebben bijgedragen aan een sterke verspreiding en commercialisering van de populaire cultuur. Religieuze motieven en thema’s spelen vaak een rol in de populaire cultuur, die soms ook functies van de klassieke religies (zingeving, troost, gemeenschapsgevoel, identiteit) lijkt over te nemen.
-
Katholicisme in Europa
//= the_field('nur') ?>€ 34,90 -
Vragen staat vrij
//= the_field('nur') ?>€ 24,95 -
Leven dat leven wil
//= the_field('nur') ?>€ 24,90 -
Wie is er bang voor religie?
//= the_field('nur') ?>€ 25,00 -
Eerste hulp bij katholieke begrippen
//= the_field('nur') ?>€ 16,90 -
Spelen met God
//= the_field('nur') ?>€ 15,00 -
Modellen van leraarschap
//= the_field('nur') ?>€ 19,90 -
Maar zie, ik heb lief!
//= the_field('nur') ?>€ 14,99 -
Culturele normen en religieuze waarden
//= the_field('nur') ?>€ 34,90